Thursday, February 10, 2011

Jarang Berlaku : Gorila Melahirkan Anak Kembar

Seekor Gorila Gunung telah melahirkan sepasang anak kembar jantan 3 Februari yang lalu di  Taman Nasional Gunung Berapi, Rwanda.  Pada ketika ini tidak lebih 800 ekor gorila gunung masih wujud di seluruh dunia.  Amat jarang sekali gorila Rwanda melahirkan anak kembar dan ini adalah kes yang kelima berlaku.  Biasanya gorila melahirkan seekor anak setiap empat tahun sekali.

15 comments:

Nancy Poh said...

Ni kira beruntung la kalau dapat tengok Gorilla yg ada anak kembar ..mana zoo kat malaysia yg ada gorilla spesis ni ya??

Penangkap Rabit Terbaik

Miecyber said...

Gorilla spesel nie...


Hutang isi rumah mencecah RM 557 bilion

karipapsayur said...

pergh.. cukup hensem gorila nih! Eh, tapi betina!

Join Giveaway paling Mudah di Mak Qaiser!

Freaky said...

ahaks comei tol gorilla dan anaknye itu

+akufobia+ said...

etete.comell.

Contengan Picisan Jalanan said...

yahaha...comel la pulak..??

perondajaketbiru74 said...

wow amazing ni...twin mesti seronok mak gorilla tu hehe

saiful said...

800 ekor seluruh dunia?mcm nak hampir pupus je.

Adinda Amy Sensei said...

salam taaruf buat orgmuo..

waahh...so cute anak gorila tu kan..hehhehe

Hidayati said...

Wah..interesting betul. Jarang dengar ni.

~~zAnAfAhMi~~ said...

kembar? senang la dia, takyah beranak lagi lepas tu....
cute je dukung baby dia...walaupun...

Aefa Aerisya said...

wah.. tak sangka gorila pon leh lahir ank kembar ek.. thnx for the info :)

dea said...

wow.. gorilla pict so sexy ya... naluri keibuannya mungkin yg membuatnya begitu...

salam...

Adiwira said...

aku nak tumpang komen gak...
gorrilla kalau kembar sebijik mcm sama je dgn semua gorilla selurh dunia ni..hehe

yahaya said...

menarik2..