Friday, January 4, 2013

Pehh... Sambutan Tahun Baru Warga Muda Singapura Macam Orang Barat

Muda Mudi rakyat Singapura menyambut malam Tahun Baru dengan berpestaan sampai subuh, hingga mabuk-mabuk tak sedarkan diri.  Ada yang terbaring di tepi jalan, malah tanpa rasa segan-silu mereka berpelukan dan berciuman di depan khalayak ramai. Sesetengahnya pula ada yang bergaduh sesama sendiri.  Budaya barat telah menyerap jauh ke dalam jiwa rakyat generasi muda Singapura kini. 

Kehidupan sosial terbuka dan bebas warga Singapura sudah pasti dibimbangi akan mempengaruhi kaum minoriti Melayu Islam terutamanya golongan remaja yang longgar ilmu agamanya
[Foto seterusnya...]




7 comments:

rumputilalang said...

SELAMAT TAHUN BARU 2013 sob

Rozita abd rahman said...

no komen... kat Malaysia pun dah jadi camni... dimana-mana bro.. tepuk dada tanya iman..

Sop said...

kalau dah terikut-ikut darah muda.. itulah jdnya.. :)

NURULHANIF said...

selamat tahun baru.. jauhi fmly kita dari kejadian camni.. :)

anakcikbob said...

kalau singapore xheran sangat sebab org melayu bukan penduduk majoriti.
tapi malaysia jadi cenggini, haihh xtau nak kata apa...

ijoks2009 said...

Malaysiapun sama je,
sebenarnya yang berubah zaman tapi watak manusia tak pernah berubah sejak dari zaman nabi Adam sampai la kiamat, sebab itu hukum Allah tu sesuai diguna pakai untuk manusia dizaman manapun.kalau di zaman nabi ada watak Abu jahal,zaman kitapun ada,zaman nabi Lut ada seks bebas zaman kita pun ada

ozzy said...

uishh..dasyat!!